Veiledning

Alt vårt salg skjer via nettbutikken

Vår kjøpsprosess er teknisk sett avhengig av at ordre opprettes via nettbutikken for at frakt og betaling skal flyte problemfritt. Foreløpig må vi følge kun én standard prosedyre for å kunne yte best mulig service til våre kunder. Vi kan altså dessverre ikke opprette ordre manuelt for deg slik det er nå. Men vi bistår gjerne om du har spørsmål:

Hvordan bruke nettbutikken?

  1. Velg produkt og deretter og antall, inne på produktsidene på vanlig måte.
  2. Velg fraktalternativer (fra Bring) i din handlekurv.
  3. Velg betalingsløsning: vipps eller kortbetaling (via Stripe).
  4. Huk av for at du kjenner innholdet i personvernerklæring og salgsbetingelser.
  5. Ferdig.

Hva som skjer etter kjøp

NB! Betalingen fører kun til reservasjon av beløp. Selve trekket skjer førest når vi har levert. Dersom vi ikke får gjennført leveransen, vil vi ikke sette ordren til fullført, og høre med deg hva vi skal gjøre.

Om vi ender med å kansellere, vil beløpet bli frigitt hos betalingsformidler (vipps eller stripe) og dermed dukke opp på din konto som om du ikke hadde handlet hos oss.

Vi leverer alltid på mandag eller senest tirsdag formiddag for å unngå at pakker blir liggende i systemet over helgen, men kan ikke garantere for om Bring klarer å unngå dette i alle tilfeller. Sendinger til Nord-Norge prioriteres pga. dette hensynet.

I det vi setter ordren til behandling og starter pakkingen, skjer følgende automatisk:

  1. du får en epost om at vi behandler ordren
  2. ordren overføres til vårt regnskapssystem
  3. der det opprettes en faktura som du så får tilgang til via lenke i en egen epost
NB! Det er viktig at du ikke betaler denne fakturaen. Den er kun dokumentasjon, og du har allerede betalt i nettbutikken og vi får pengene på konto ved gjennomført leveranse.

Dine rettigheter

Vår første prioritet er at du skal oppleve at det er trygt å handle i vår nettbutikk. Derfor bruker vi kun sikre betalingsløsninger, sørger for at nettstedet er sikkert generelt med sikkerhetssertifisering, og følger forøvrig Forbrukerrådets anbefalinger. Dette er integrert i vår personvernerklæring og salgsbetingelser.

Dersom du ikke er fornøyd eller opplever et problem, tar du bare kontakt gjennom kundeservice-skjemaet eller ved å svare på eposter du har fått ifm kjøpet, og så finner vi ut av det.

Se også Forbrukerrådets råd og tips til netthandel.

Hvor selger vi?

Norge

Vi selger for tiden kun innenlands i Norge.

Vi anbefaler at du velger Bring Pakke i postkassen evt med pose på døren. Gjelder for pakker opp til 2 kg (for tiden 4 kg som unntak pga korona-tiltak) Mer info på Bring.no

Norden: Danmark, Sverige, Finland, Island eller Færøyene

Vi arbeider for å få alt på plass med hensyn til toll, plantesertifikater mv., og håper vi kan få det til innen 2022.

Når vi kommer i gang med godkjent salg av egenprodusert frø, vil vi selge disse i Norden innenfor de rammer som gjelder.

Resten av verden

Salg av planter utenfor Norden blir sannsynligvis vanskelig, men vi vil ta sikte på selge frø til så mange som mulig.