Alt vårt salg skjer via nettbutikken
Vår kjøpsprosess er teknisk sett avhengig av at ordre opprettes via nettbutikken for at frakt og betaling skal flyte problemfritt. Foreløpig må vi følge kun én standard prosedyre for å kunne yte best mulig service til våre kunder. Vi kan altså dessverre ikke opprette ordre manuelt for deg slik det er nå. Men vi bistår gjerne om du har spørsmål:
Hvordan bruke nettbutikken?
- Velg produkt og deretter antall, inne på produktsidene på vanlig måte
- Gå til handlekurven i menyen og gjør eventuelle endringer i antall eller handle mer ved å gå til butikken igjen
- Velg fraktalternativer (fra Bring) i handlekurven
- Velg fortsett til kassen: dette åpner Vipps checkout der du kan hente navn og adresse direkte fra Vipps (hvis du ikke allerede er logget inn på nettsiden vår), og om du vil betale med Vipps eller Kort via Vipps.
- Huk av for at du kjenner innholdet i personvernerklæring og salgsbetingelser.
- Fullfør kjøpet på vanlig måte. Du skal nå motta kvittering fra oss på epost.
Hva som skjer etter kjøp
NB! Betalingen fører kun til reservasjon av beløp. Selve trekket skjer førest når vi har levert. Dersom vi ikke får gjennomført leveransen, vil vi ikke sette ordren til behandling, og høre med deg hva vi skal gjøre.
Om vi ender med å kansellere, vil beløpet bli frigitt hos betalingsformidler (vipps) og dermed dukke opp på din konto som om du ikke hadde handlet hos oss.
Vi leverer alltid på mandag eller senest tirsdag formiddag for å unngå at pakker blir liggende i systemet over helgen, men kan ikke garantere for om Bring klarer å unngå dette i alle tilfeller. Sendinger til Nord-Norge prioriteres pga. dette hensynet.
I det vi setter ordren til behandling og starter pakkingen, skjer følgende automatisk:
- du får en epost om at vi behandler ordren
- din reservasjon hos Vipps trekkes og utbetales vår konto
- det opprettes en bestilling hos Bring for frakten
- ordren overføres til vårt regnskapssystem der det opprettes en faktura
Når vi har levert og avsluttet ordren i vårt system, får du en epost om dette.
NB! Dersom du også ønsker fakturaen til regnskapet, ta kontakt med oss, så sender vi den. Det er viktig at du ikke betaler denne fakturaen. Den er kun dokumentasjon, og du har jo allerede betalt i nettbutikken.
Dine rettigheter
Vår første prioritet er at du skal oppleve at det er trygt å handle i vår nettbutikk. Derfor bruker vi kun sikre betalingsløsninger, sørger for at nettstedet er sikkert generelt med sikkerhetssertifisering, og følger forøvrig Forbrukerrådets anbefalinger. Dette er integrert i vår personvernerklæring og salgsbetingelser.
Dersom du ikke er fornøyd eller opplever et problem, tar du bare kontakt gjennom kundeservice-skjemaet eller ved å svare på eposter du har fått ifm kjøpet, og så finner vi ut av det.
Se også Forbrukerrådets råd og tips til netthandel.
Hvor selger vi?
Planter: Kun innenlands i Norge (for å hindre eksport av patogener)
Frø: Primært innenlands i Norge, men er registrert som eksportør og kan eksportere innenfor de regler som gjelder i importlandet. Ta kontakt dersom du ønsker å handle frø fra adresse utenfor Norge.
Dyr og mikroorganismer: Kun innenlands i Norge (for å hindre eksport port av patogener)
Utstyr og fasiliteter: Globalt (når det blir aktuelt)
Sist oppdatert 2023-11-25 av Bi-O