Alt vårt salg skjer via nettbutikken
Vår kjøpsprosess er teknisk sett avhengig av at ordre opprettes via nettbutikken for at frakt og betaling skal flyte problemfritt. Foreløpig må vi følge kun én standard prosedyre for å kunne yte best mulig service til våre kunder. Vi kan altså dessverre ikke opprette ordre manuelt for deg slik det er nå. Men vi bistår gjerne om du har spørsmål:
Hvordan bruke nettbutikken?
- Velg produkt og deretter antall, inne på produktsidene på vanlig måte
- Gå til handlekurven i menyen og gjør eventuelle endringer i antall eller handle mer ved å gå til butikken igjen
- Velg fraktalternativer (fra Bring) i handlekurven
- Velg fortsett til kassen: dette åpner Vipps checkout der du kan hente navn og adresse direkte fra Vipps (hvis du ikke allerede er logget inn på nettsiden vår), og om du vil betale med Vipps eller Kort via Vipps.
- Huk av for at du kjenner innholdet i personvernerklæring og salgsbetingelser.
- Fullfør kjøpet på vanlig måte. Du skal nå motta kvittering fra oss på epost.
Hva som skjer etter kjøp
NB! Betalingen fører kun til reservasjon av beløp. Selve trekket skjer førest når vi har levert. Dersom vi ikke får gjennført leveransen, vil vi ikke sette ordren til fullført, og høre med deg hva vi skal gjøre.
Om vi ender med å kansellere, vil beløpet bli frigitt hos betalingsformidler (vipps eller stripe) og dermed dukke opp på din konto som om du ikke hadde handlet hos oss.
Vi leverer alltid på mandag eller senest tirsdag formiddag for å unngå at pakker blir liggende i systemet over helgen, men kan ikke garantere for om Bring klarer å unngå dette i alle tilfeller. Sendinger til Nord-Norge prioriteres pga. dette hensynet.
I det vi setter ordren til behandling og starter pakkingen, skjer følgende automatisk:
- du får en epost om at vi behandler ordren
- ordren overføres til vårt regnskapssystem
- der det opprettes en faktura
NB! Dersom du også ønsker fakturaen til regnskapet, ta kontakt med oss, så sender vi den.
Det er viktig at du ikke betaler denne fakturaen. Den er kun dokumentasjon, og du har allerede betalt i nettbutikken og vi får pengene på konto ved gjennomført leveranse.
Dine rettigheter
Vår første prioritet er at du skal oppleve at det er trygt å handle i vår nettbutikk. Derfor bruker vi kun sikre betalingsløsninger, sørger for at nettstedet er sikkert generelt med sikkerhetssertifisering, og følger forøvrig Forbrukerrådets anbefalinger. Dette er integrert i vår personvernerklæring og salgsbetingelser.
Dersom du ikke er fornøyd eller opplever et problem, tar du bare kontakt gjennom kundeservice-skjemaet eller ved å svare på eposter du har fått ifm kjøpet, og så finner vi ut av det.
Se også Forbrukerrådets råd og tips til netthandel.
Hvor selger vi?
Norge
Vi selger for tiden kun innenlands i Norge.
Vi anbefaler at du velger Bring Pakke i postkassen evt med pose på døren. Gjelder for pakker opp til 2 kg (for tiden 4 kg som unntak pga korona-tiltak) Mer info på Bring.no
Norden: Danmark, Sverige, Finland, Island eller Færøyene
Vi arbeider for å få alt på plass med hensyn til toll, plantesertifikater mv., og håper vi kan få det til innen 2022.
Når vi kommer i gang med godkjent salg av egenprodusert frø, vil vi selge disse i Norden innenfor de rammer som gjelder.
Resten av verden
Salg av planter utenfor Norden blir sannsynligvis vanskelig, men vi vil ta sikte på selge frø til så mange som mulig.